czwartek, 11 czerwca 2015

Suchy szampon Batiste XXL Volume - recenzja


Hej ;)

Pogoda dalej sprzyjająca, niestety sesja skutecznie ten czas lekko mówiąc obrzydza xd Każdy wolałby wyjść na spacer, na rower, na lody czy na jeszcze inne atrakcje zamiast się uczyć do egzaminów. Życie studenta ^^ ale nie ma też co narzekać.

Dzisiaj przychodzę do Was z pierwszą recenzją :) będzie ona o produkcie który w tym momencie jest jednym z ważniejszych kosmetyków włosomaniaczek i nie tylko. Nie jest to produkt typowo o działaniu pielęgnacyjnym lecz pomagający zachować świeżość włosów, przy naszym zabieganym trybie życia :)
Mowa tu oczywiście o suchym szamponie :)

Przypomnijmy - jest to kosmetyk który odświeża naszą czuprynę, bez użycia wody. Nie usuwa sebum jedynie je maskuje poprzez skrobię ziemniaczaną lub kukurydzianą, dlatego nie zaleca się używania suchego szamponu pod warunkiem jeżeli wyeliminujemy przy tym zwykły szampon który powinien być podstawą naszej higieny:)
Oczywiście jest niezastąpiony w momentach kiedy nie mamy czasu umyć włosów, a chcemy gdzieś wyjść i prezentować się pięknie :) w takich sytuacjach suchy szampon stosowany raz na jakiś sprawdza się świetnie.
 
Niestety produkt ten ma też wady, które ujawniają się z reguły wtedy kiedy zbyt często go stosujemy. Ich skład jest oparty głównie na alkoholu, który nie jest zbyt łaskawy dla naszej skóry głowy i łatwo może ją podrażnić. Może też mieć wpływ na wypadanie i osłabienie włosów. Dlatego najważniejszy jest umiar :)

Szampon można też stosować zaraz po umyciu włosów, tak profilaktycznie na przedłużenie świeżości i zwiększenie ich objętości.

Oczywiście istnieje parę zamienników, bardziej naturalnych i tańszych :) są to m.in pudry przykładowo może to być puder Babydream dla dzieci, można też zastosować samą skrobię czy zieloną glinkę. O ile suchy szampon w sprayu łatwo się aplikuje, tak przy produktach sypkich trzeba się troszkę pomęczyć i wykazać odrobiną wprawy. 

A dzisiaj się skupimy na konkretnym suchym szamponie a jest to...

 Suchy szampon Batiste XXL Volume


Opis produktu:
Natychmiast odświeża włosy bez użycia wody, absorbując sebum i zanieczyszczenia oraz zdecydowanie zwiększa objętość włosów, unosząc je u nasady i lekko usztywniając ( dodatek lakieru )

Skład
Butane, Isobutane, Propane, Oryza Sativa (Rice) Starch, Alcohol Denat., Silica, Talc, Parfum, Limonene, Linalool, Distearyldimonium Chloride, Cetrimonium Chloride

Sposób użycia: 
Przed użyciem produkt trzeba wstrząsnąć, następnie rozpylić na włosy z odległości ok.30 cm. Należy chwilkę odczekać i wmasować delikatnie. Następnie dokładnie rozczesać. 

Opakowanie:
Szata graficzna jak najbardziej udana :) przejrzysta, nowoczesna, ładna kolorystyka i wzór. Do tego łatwo można rozpylić zawartość produktu za co jest plus.

Wydajność: 
Tu troszkę gorzej, sam szampon wystarczył mi na niecały miesiąc. Jest dostępny w pojemności 200 ml. Stosowałam go mniej więcej raz na półtora tygodnia, jednorazowo w niezbyt dużych ilościach, dlatego odnośnie wydajności troszkę się rozczarowałam.

Zapach:
I tu kolejny minus. Jak dla mnie zbyt duszący, taki słodkawy, nie polecam osobom o zbyt wrażliwych nosach :)

Cena:
Ten kosztował ok. 17 zł..dużo to i mało :) jak dla mnie za dużo, można znaleźć dużo tańszych szamponów o podobnym działaniu.

Dostępność:
Stacjonarnie szampon możemy nabyć w drogerii Rossmann 
(ja go tam kupiłam) bądź w drogerii Hebe :) Szampony z tej serii dostępne są również w drogeriach internetowych.

Moja opinia:
Mam mieszane uczucia. Z jednej strony szampon spełnia swoje zadanie, czyli naprawdę odświeża fryzurę. Absorbuje nadmiar sebum, włosy kompletnie nie wyglądały na przetłuszczone. Po pierwszym użyciu byłam zachwycona :) jednak..przeszkadzał mi ten efekt objętości. Oczywiście lubię jak mam unoszone włosy u nasady, ale po użyciu Batiste były sztywne, matowe - nie lubię takiego efektu, zwłaszcza kiedy nie mogę normalnie rozczesać włosów u nasady. Chociaż nie wiem, może to ja tak tyle ładowałam tyle szamponu ? ^^Na szczęście skóra głowy nie ucierpiała, jedynie właśnie włosy na długości. 

Nie stosowałam niestety szamponu zaraz po myciu, więc niestety nie wiem jak sprawdza się w kwestii przedłużania świeżości - podejrzewam jednak, że pod tym względem również bardzo dobrze się spisuje :)

PLUSY
- działanie - rzeczywiście skutecznie odświeża włosy i zwiększa ich objętość
- szata graficzna
- łatwość użytkowania
- dostępność

MINUSY
- zapach 
- wydajność - ale tylko dla kogoś kto częściej używa tego rodzaju kosmetyku
- efekt sztywnych i matowych włosów
- cena - dla mnie zbyt wysoka, chociaż dla niektórych może być adekwatna do jakości czy wydajności
- skład 

Czy kupię go ponownie ?
Nie :) jest wiele innych suchych szamponów, lubię testować nowe kosmetyki, dlatego myślę, że w najbliższym czasie skuszę się na inną ofertę. Być może będzie to inny szampon Batiste, bo naprawdę w działaniu jest świetny. Tylko bez lakieru :)

Niestety nie mam zdjęć z wizualnym efektem działaniu szamponu, bardzo tego żałuję :) 

Pozdrawiam Was bardzo ciepło ! 


10 komentarzy:

  1. Ja muszę go koniecznie nabyć na wakacje, ale w moim Rossmannie bida:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj ;/ na szczęście nie ma już takiego problemu z dostępnością, także mam nadzieję, że prędzej czy później uda Ci się go dorwać :)

      Usuń
  2. kupiłam go kiedyś w hebe, ale używam w naprawdę awaryjnych sytuacjach :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tego moim skromnym zdaniem trzeba się trzymać :P

      Usuń
  3. Miałam kiedyś, teraz chyba zastąpię suchym szamponem z Biedronki, podobno te same działa i cena niższa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też o nim słyszałam, to jeden z moich typów na kolejne testowanie :)

      Usuń
  4. Nigdy nie stosowałam ale trochę się boję takich produktów jak będą wpływać na skórę głowy i same włosy. :-) Choć rozwiązanie fajne. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma co też się na siłę zmuszać do takich rozwiązań :) chociaż myślę, że warto mieć taki produkt na czarną godzinę :)

      Usuń
  5. Byłam ciekawa czy faktycznie dodaje objętości :) kiedy skończy mi się do włosów blond z chęcią go wypróbuję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. udanych testów ! :) również pozdrawiam :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy pozostawiony ślad, mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej, będzie mi wtedy bardzo miło :)
Odwiedzam każdego komentującego, dlatego reklama jest zbędna :)
Pozdrawiam ciepło :)